Sabtu, 9 Januari 2010

Inilah BarbekuKu~ Part II

Assalam Alaykum buat semua pembaca yg budiman ~.. erm, nak ceritakan sekit pasal.. hua3...

Imbas kembali, 8 Januari 2010

Pagi yang segar... hua3... ana masih di sini seperti biasa mata terbuntang luas melihat post2 blog terbaru rakan2... sengihan kadang kala menjelma.. hehe.. tiba2 berdering telefon bimbit... lagu tema manchester united memecah sunyi... ana angkat telefon tu, suara izzat menjelma.. haha...

seperti yang telah dipersetujui ana sampai di rumah Izzat, hairan melihat dua orang sahaja yang ada dalam rumah itu.. hurm, seperti x cukup orang je.. huhu..ana nampak hanif ngan izzat je... "mana yg lain ?" soalku.. bunyi jawapan di bibirnya memuaskan hatiku.. "masih dalam perjalanan".. owh.. kami menunggu sambil mengambil kesempatan melihat video di laman you tube, coral speaking hira' jeram.. kami tersenyum, geli hati melihat celoteh mereka.. bagus... sgt bagus.. kedengaran bunyi kereta berhenti di luar rumah, izzat segera melemparkan pandangan ke luar tingkap... " muqsit dan syafiq dah sampai".. kata izzat sambil menutup komputernya segera.. enjin kereta dihidupkan... mak izzat yg drive... kami menyempit di barisan belakang kereta.. hehe.. perjalanan bermula menuju ke destinasi melalui jalan ibok.. jalan kampung.. biarpun x der pon rumah di tepi jalan... perjalanan diteruskan .. kami hairan melihat persekitaran, pacuan empat roda yang kami naiki lancar melalui sebuah perkampungan .. yang terpencil.. kg. cina.. hurm, banyak betul patung2 yang dipuja di sekitar jalan.. terlintas di benak fikiranku, kenapa org cina letakkan tuhan kat luar rumah dia ?.. kene tempias hujan, hina sgt tuhan kalau macam tu... sesungguhnya Allahlah yang maha menguasai sesuatu.. dialah tuhan yang sebenar.. tiada tuhan yang layak disembah selainNya... kelihatan Izzat sibuk membuka tingkap untuk menangkap gambar.. (aik, bley 'tangkap' ke gambar ?).. hehe..

Perjalanan kami hampir berakhir, destinasi telah kami kecapi.. (eh tak3, mak izzatlah).. hehe... ana hairan, macam mana ada jalan lain dari ibok terus keluar kat belakang mesra mall.. x pernah lalu pon jalan kat cni.. huhu... terima kasih mak cik sebab tolong hantar kami ke sini.. (x sempat nak berterima kasih haritu).. hehe.. kami keluar dari kereta.. segera berlari bimbang ditimpa hujan secara berlebihan plak kan..nasib baik gak hujan hanya renyai2 kalau nak dibandingkan dengan dalam perjalanan tadi.. sgt lebat...

kami masuk ke mesra mall... destinasi pertama.... Popular.. entah kenapa kami suka sgt tempat tu.. hehe.. kami cari macam2 dalam tuh.. x beli pon.. sekadar tengok2 mana tahu ada yang menarik.. novel baru ke.. segalanya kosong.. kami keluar dengan tgn kosong kecuali syafiq yang rajin2 sgt nak beli rubix cube.. hehe.. novel ramlee awang mursyid yang latest haritu pon semua dah licin.. stok habis.. cepat betul habis.... huhu..

ana berjalan dengan izzat laju meluncur dengan harapan nak ke medan yang penuh selera... hehe.. tiba2 muqsit dan syafiq memanggil.. kami berpatah... uwaaaa!!!.. kami terlopong... jauh dalam Toys R us, kelihatan kelibat ustaz azhar dengan isteri mudanya.... mula2 rasa nak tegur.. pastu, x der keyakinan... nak terus lari.. izzat cakap kat emak dia jumpa ustaz azhar.. mak izzat terus dengan berani nya masuk ke dalam toys r us.. kami masih menyorok di satu sudut lain.. malu hendak berjumpa.. hehe.. mengintai2.. mak izzat datang menegur dia.. dia tersenyum.. kami pon keluar bersalam2 salaman dengan dia.. hohoho.. bukan senang nak jumpa dia.. kat mesra mall plak tu.. hehe.. kami pon sempat berfoto dengan dia.. sebaik sahaja cahaya flash benderang memenuhi ruang..bunyi suara gurau ustaz azhar.. " ada kodak dok tu" dengan slanga terengganunya.. kami tersengih..." nok gi mane lepah ni ?" tanyanya... kami menjawab nak pergi makan.. "owh, same ah kita. jom ah gi makan sama".. hehe.. kami masih tersengih bercampur teruja.. pantas ke destinasi medan selera.. perut sudah berkeroncong ni.. hehe

Kami segera ke medan selera, mengisi perut dan ke tmc sebentar utk beli buah sbgi cenderahati.. hehe.. buah tangan lah... kami menjejakkan semula kaki ke dalam pacuan empat roda... menuju ke destinasi sementara, masijid tengku mizan zainal abidin, kerteh... solat jumaat ... huhu... sehabis solat, kami terus ke keluar ke perkarangan masjid.... mencari2 kelibat kereta izzat.. tapi kelibat budak2 kerteh aje yang ada.. hehe.. budin ngan yakan... aik ada gak, bdk kemaman ?.. w.a. firdaus ngan salahuddin awal2 lagi dah tido kat umah yakan.. hehe.. kami bersalam2an... pacaun empat roda tersebut tiba.. kami ke destinasi terakhir buat hari ini... rumah Wan Muhammad Adam bin Wan Mohammad.. hehe.. eh.. taklah.. rumah ayah ngan mak dia.. hehe.. kami sampai agak awal... perancangan bbq malam ni masih belum bermula.. so, kami terus bermain apa sahaja yang ada dalam rumahnya.. haha.. lepak2 dulu.. tgh syok tengok cerita rompakan kabinet.. "boom" bunyi macam bukit kene bom dan pecahkan.. slow aje bunyinya.. hehe.. kami x layan bunyi tu.. mata terus menonton.. sesakali bunyi gelak tawa berlegar-legar di ruang tamu rumah....

TV tiba2 malap.. kipas kehilangan sumber... bak kata orang muda.. "blackout".. ataupun kata ganu " tendang".. hehe..wwaaa... bunyi keluhan kecil... kami kepanasan.. mujur gak rumah adam ni sebelah hutan.. so, sejuk jugaklah sikit... hehe.. kami terus melepaskan kebosanan melalui pelbagai kaedah utama... main alat gym, tiod ataupun main handphone.. hehe.. bosan yang melampau2.. kami habiskan dengan tidur.. hehe... kadangkala melemparkan pandangan ke segenap ruang tamu.. melihat foto frame yang ayah adam tangkap sendiri.. eksklusif tu.. hehe.. lawa pulak..
kadang2 kami wawancara dengan tuan punya rumah... bercakap mengenai bermacam2 soal dan persoalan.. bercampur2.. selalu ubah topic... budin pon sampai ke sini.. .. awal2 lagi dah jamah alat gym tuh.. sbb rumah dia pon blackout jugak .. hehe.. x leh study, so, datang melemparkan kebosanan di sini.. hehe.. kadangkala kami berbaring2 atas patung anjing comel.. haha.. mujur x najis mughallazah yang betul2.. kalau x kenelah sertu.. huhu..

macam dalam program Biggest Loser kerteh je.. hahax...

Azan asar berkumandang... kami terus solat dan keluar rumah selepas berejam-rejam terperap dalam rumah ... mengambil angin segar di halamn rumah adam... rumah yang agak terperosok jauh ke dalam lorong2 kecil..
aik kucing pon pandai berposing... haha.. ada sesetengah yang tolong mak ngan ayah adam nyalakan api.. sedia utk Barbeku... hehe.. kami tolong sikit2 je... izzat, syafiq ngan syahiran awal2 keluar naik basikal.. pegi mana ntah... kata diorang sesat.. haha.. kami yang masih di sini tiba2 terdetik di hati untuk masuk ke rumah usang.. kata adam, dah lama ia ditinggalkan terbengkalai begitu saja , entah kenapa..dari dia tahun dua lagi.. erm, dari darjah dua sampai tingkatan empat.. huuu~ lama tu.. kami x rasa takut langsung.. entahlah naper.. tapi tak takut la.. hehe.. masuk2 jer.. terus nampak sebuah sofa hancur dimamah anjing + usia.. tapi banyak betul tahi2 kat sana.. (eee~~.. yek!).. macam2 ada.. haha... kami pon pelik sebab kat dalam ni ada tahi lembu + kambing + anjing + kelawar... macam2 ada.. macam dunia tahi.. haha.. kotor betul.. mujur kami bijak mengelak dari godaan bau tahi2 durjana tu... haha..
Pon begitu, kami masih sempat berfoto-foto sambil berposing dalam rumah tu.. tingkat dua.. haha.. ada gak yg sekati je panjat bumbung dan main2 kat ctu.. haha.. nak kata betapa lamanya rumah ni kene tinggal sampai berlumut habis lantai2 kat sana.. siap tumbuh pokok langsuyar lagi.. haha.


kat atas bumbung ni ~~ hahaha

kami puas bermain-main di rumah usang ~... hehe.. kami meneruskan aksi rancak panggang2 BBQ.. hehe.. biarpun ana dan ramai lagi yg x sentuh ayam pon.. hehe.. well, ana malas lak nak tulis panjang2.. so, cuba antum tgk gambar2 di bawah dan cuba buat satu cerita berangkai berdasarkan gambar2 di bawah ni.. okay.. wassalam.. selamat mencuba.. hehe..
(macam exam lah plak kan).... sebarang cerita berangkai boleh dipost melalui komen post ini.

video



















Post tamat.. hehe.. okay.. wassalam..
apa yg korang feel ?

2 Orang Melekat :

-| JOM! Follow. Hehe |-

 
Design by -|SyaheedViaMujaheed|- | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews