Rabu, 1 Mei 2013

JOM! Tadabbur !

Bismillah. JOM! tadabbur sekejap ayat-ayat daripada surah ar-ra'd. 

13:22. Dan orang-orang yang sabar karena mencari keridaan Tuhannya, mendirikan salat, dan menafkahkan sebagian rezeki yang Kami berikan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan serta menolak kejahatan dengan kebaikan; orang-orang itulah yang mendapat tempat kesudahan (yang baik),

13:23. (yaitu) Syurga Adn yang mereka masuk ke dalamnya bersama-sama dengan orang-orang yang saleh dari bapak-bapaknya, istri-istrinya dan anak cucunya, sedang malaikat-malaikat masuk ke tempat-tempat mereka dari semua pintu;

13:24. (sambil mengucapkan): "Salamun 'alaikum bima shobartum ; Selamat sejahtera atasmu kerana kesabaranmu". Maka alangkah baiknya tempat kesudahan itu.

13:28. (yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingat Allah-lah hati menjadi tenteram.

13:29. Orang-orang yang beriman dan beramal saleh, bagi mereka kebahagiaan dan tempat kembali yang baik.

Ar-r3'd.



Allah Allah Allah. T_T

Kalau baca sekali pun dah boleh membekas dalam hati. JOM! sama2 kita mengejar ganjaran syurgaNya aminn.

Ya Allah ! Tak sabarnya nak masuk syurga. Semoga Allah percepatkan kita masuk ke syurga inshaAllah. Tapi risau jugak kalau amal kita masih belum cukup untuk melayakkan kita masuk syurga.

Yuk ! Perbaiki diri, perbaiki amal. InshaAllah ganjaran pasti besar di sisiNya.

Ya Allah. Ampunilah dosa-dosa kami selama ini T_T.
apa yg korang feel ?

0 Orang Melekat :

-| JOM! Follow. Hehe |-

 
Design by -|SyaheedViaMujaheed|- | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews